اکانت های فروشی کلش اف کلنز
فروش سایت GTAU
سلام به همه عزیزان...
امسال قصد دارم سایتو بفروشم چون دیگه وقت رفتن به خدمت سربازیه
خوب نمیدونم ساین چند می ارزه ولی یه قیمت انتخاب کردم
قیمت انتخاب شده 150,000 تومنه
که میتونین این پولو در چن ماه از سایت دربیارین
موبایل : 09384948263
ایمیل : abbasmg90@gmail.com
آموزش تغییر سرعت ماشین در بازی جی تی ای 5 ( GTA 5 )
فایل Handling.cfg که در فولدر Data قرار دارد یک فایل متنی است که حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره تمامی وسایل نقلیه اعم از اتومبیل ، موتورسیکلت ، قایق و... دربازی است . این فایل حاوی بیش از سی ستون است واعداد به کار رفته درهر ستون دارای معانی خاصی است اما پیش از آنکه به معرفی ده ستون اول این فایل بپردازم نرم افزار بسیار کم حجم
SA Handling Editor را معرفی میکنم . به کمک این نرم افزار ، فایل Handling.cfg راحتتر ویرایش میشود واحتمال خطا تقریبا به صفر میرسد زیرا در فایل Handling.cfg ستونها بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند و ویرایش فایل به کمک Notepad ممکن است به بروز خطا منجر شود.
در صفحه ای که باز میشود نمایی از این نرم افزار را ملاحظه میکنید ولینک دانلود نیز درپایین صفحه قرار دارد.
توجه ! برای load کردن فایل Handling.cfg در نرم افزار ، باید مسیر کامل فایل را درپنجره مربوطه وارد کنید مثلا اگر بازی را در درایو G: نصب کرده اید باید داخل کادر مربوطه درج کنید :
G:GTA San AndreasdataHANDLING.CFG
این نرم افزار فاقد دکمه Browse است به همین دلیل این توضیح شاید غیر ضروری را ذکر کردم .
البته نرم افزارهای دیگری نیز برای مدیریت محتویات این فایل وجود دارند که مبتنی بر اکسل هستند.
حال به توضیح اعداد به کار رفته در ده ستون اول فایل متنی Handling.cfg می پردازم.
تهیه متن زیر کمی زمان بر بود زیرا اعداد تک تک ستونها را تست کرده و نتیجه را دربازی مشاهده کردم بنابراین گمان نکنید متن زیر صرفا ترجمه ای از یک منبع خارجی است.
ستون اول: نام وسیله نقلیه NAME ) )
دراولین ستون این فایل ، نام وسیله نقلیه ذکر شده است. همانطور که میدانید هنگام سوار شدن بر وسیله نقلیه ، نام آن درگوشه پایین سمت راست به رنگ سبز درج میشود . کاراکترهای به کار رفته دراین ستون با چندین فایل دیگر منجمله gta3.img و vehicle.ide درارتباط هستند لذا به هیچ وجه این ستون را دستکاری نکنید.
مثلا اگر دقت کرده باشید نام اتومبیل Greenwood ( اتومبیل مورد علاقه گروه Grove Street ) دراین جدول به صورت Greenwoo ذکر شده است . نام این اتومبیل درفایلهای دیگر بازی نیز دقیقا به همین صورت ( Greenwoo ) ذکر شده است.
حداکثر کاراکتر مجاز برای این ستون 14 کاراکتر است.
ستون دوم : جرم وسیله نقلیه ( MASS )
این ستون جرم وسیله نقلیه را بر حسب کیلوگرم بیان میکند.
هر چه جرم وسیله نقلیه را کاهش دهید ، وسیله نقلیه سبکتر میشود ولی وسیله نقلیه و به خصوص اتومبیل آسیب پذیر شده و با چندین برخورد آتش میگیرد وبر عکس هر چه جرم افزایش یابد وسیله نقلیه دربرخوردها کوبنده تر عمل کرده و ضمن اینکه کمتر خسارت می بیند به حریف آسیب بیشتری وارد میکند.
این عدد درمورد اتومبیلها بین 1000 تا 2000 و در مورد موتورسیکلتها حدود 500 است. ضمن اینکه سنگین ترین وسیله نقلیه در بازی هواپیمای غول پیکر مسافربری AT-400 با جرمی برابر 60.000 کیلوگرم می باشد.
ستون سوم : TURNMASS
اعداد این ستون میزان انرژی جنبشی وسیله نقلیه را حین حرکت نشان میدهد. این ستون بیشتر درمورد اتومبیلها کاربرد دارد. هر چه این عدد بالاتر رود اتومبیل سنگین تر حرکت کرده و دربرخورد با اتومبیلهای دیگر ، آنها را به عقب رانده و خسارت بیشتری به آنها وارد می کند ، در عوض هر چه این عدد پایین تر آید اتومبیل نرم تر حرکت می کند ولی ممکن است دچار لرزش شده ودر برخورد با سایر اتومبیلها به اطراف پرتاب شود.
حتما تاکنون سوار تانک ( Rhino ) شده اید ومشاهده کرده اید که چگونه با یک برخورد ، حریف را به هوا می فرستد . علت این امر بالا بودن TURNMASS تانک است. برای مقایسه توجه کنید که TURNMASS تانک برابر 250.000 و TURNMASS تاکسی برابر 4056.4 می باشد.
TURNMASS با جرم وسیله نقلیه و عرض آن ( سطح برخورد ) نسبت مستقیم دارد.
توجه ! برای افزایش قدرت یک اتومبیل اعداد ستونهای دوم و سوم را به یک نسبت افزایش دهید.
ستون چهارم : Drag
با دستکاری در اعداد این ستون می توانید میزان مقاومت وسیله نقلیه را در مقابل حرکت تغییر دهید. به عبارت دیگر هرچه عدد این ستون را افزایش دهید سرعت وسیله نقلیه کاهش می یابد ودر عوض هر چه این عدد کاهش یابد وسیله نقلیه به سرعتهای بالاتری دست می یابد .
مثلا درمورد تاکسی می توانید عدد 2.2 را به 1.1 کاهش دهید تا ببینید تاکسی همانند یک سوپر اسپورت حرکت می کند.
اعداد این ستون با دو ستون قبلی و همچنین طول وسیله نقلیه در ارتباط است.
ستون پنجم : Cetreofmass.X
اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی ) با مرکز ثقل وسیله نقلیه در راستای محور X ها بیان میکند.
شاید از خود بپرسید محور X ها کدام است ؟
یک اتومبیل را درنظر بگیرید خطی که از مرکز اتومبیل ( از لحاظ مختصات ریاضی ) می گذرد و یک راس آن درهای سمت چپ وراس دیگرش درهای سمت راست اتومبیل است محور X ها نام دارد. اگر دقت کنید متوجه می شوید که توزیع جرم در سمت مثبت با توزیع جرم در سمت منفی یکسان وبرابر است. دقت کنید که محور X ها محور تقارن اتومبیل نیست .
بدون استثناء درتمامی وسایل نقلیه این عدد برابر صفر است زیرا وسایل نقلیه در راستای محور X ها از تقارن فیزیکی برخوردارند.
دستکاری در این عدد باعث میشود که اتومبیل به سمت چپ یا راست کج شده وکنترل آن غیر ممکن شود پس اعداد این ستون را دستکاری نکنید.
ستون ششم : Cetreofmass.Y
اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی ) با مرکز ثقل وسیله نقلیه در راستای محورY ها بیان میکند.
محورY ها محوری است که از مرکز اتومبیل گذشته و یک راس آن جلوی اتومبیل و راس دیگر آن عقب اتومبیل است.
دراغلب وسایل نقلیه این عدد برابر صفر یا عددی بسیار نزدیک به صفر است. چون برخی وسایل نقلیه به خصوص اتومبیلها در راستای محور Y ها تقارن ندارند این عدد برابر صفر نیست مثلا Bullet ( یا همان FORD GT در عالم واقع ) را در نظر بگیرید . Bullet یک اتومبیل سوپر اسپرت موتور عقب است به همین خاطر عدد این ستون برای Bullet برابر -0.15 است در عوض عدد این ستون برای Phoenix که یک سوپر اسپورت موتور جلو است برابر 0.3 است . در مورد وانت ها نیز این عدد برابر صفر نیست.
دستکاری در عدد این ستون باعث میشود جلو یا عقب اتومبیل به هوا بلند شده و غیر قابل کنترل شود.
ستون هفتم : Cetreofmass.Z
اعداد این ستون فاصله مرکز وسیله نقلیه را ( از لحاظ مختصات ریاضی ) با مرکز ثقل وسیله نقلیه در راستای محورZ ها بیان میکند.
محور Z ها که کاملا واضح است ونیاز به توضیح ندارد. در اغلب قریب به اتفاق اتومبیلها این عدد منفی است . علت هم روشن است زیرا اغلب وزن اتومبیلها روی شاسی و پایین تر از مرکز اتومبیل ( از لحاظ مختصات ریاضی ) قرار دارد. این عدد درمورد قایقها برابر صفر و در مورد موتورسیکلتها برابر -0.09 است .
دستکاری در عدد این ستون باعث میشود اتومبیل دچار لرزش شده و غیر قابل کنترل شود.
همانطور که ملاحظه کردید درسه ستون فوق فاصله میان مرکز وسیله نقلیه با مرکز جرم بیان شد. محدوده قابل قبول برای اعداد این سه ستون برابر -10 تا +10 است.
ستون هشتم : nPERCENT Submerged
این عدد نشان میدهد چند درصد از ارتفاع وسیله نقلیه باید به زیر آب برود تا در آب شناور وغوطه ور شود . درصورت وقوع چنین حالتی وسیله نقلیه غیر قابل کنترل شده وبه دست امواج سپرده میشود.
محدوده قابل قبول برای اعداد این ستون بین 10 تا 120 است . هر چه این عدد افزایش یابد اتومبیل دیرتر غوطه ور میشود ولی در عوض هرچه این عدد کاهش یابد اتومبیل به راحتی همانند قایق روی امواج سوار شده وبالا وپایین میرود.
برای امتحان ، میتوانید اتومبیلی را به کنار دریا ببرید و با تغییرات دراین عدد رفتار اتومبیل را بررسی کنید.
این عدد درمورد قایقها درحدود 10 تا 15 ، درمورد اتومبیلها حدود 75 تا 90 و درمورد موتورسیکلتها برابر 103 است.
ستون نهم: TractionMultiplier
اعداد این ستون عکس العمل وسیله نقلیه را در برابر چرخش ( فشار دکمه های Right یا Left ) نشان می دهد. این مقدار با میزان چسبندگی وسیله نقلیه به سطح مسیر نسبت مستقیم دارد.
هرچه این عدد پایین تر باشد عکس العمل وسیله نقلیه دربرابر چرخش کند بوده ودیرتر می پیچد وبر عکس هرچه این عدد بالاتر رود وسیله نقلیه با کوچترین ضربه به دکمه های Right یا Left عکس العمل نشان داده و می پیچد.
اگر این عدد را درمورد اتومبیلها روی 2.0 قرار دهید خواهید دید که اتومبیل با فشردن متناوب دکمه های Right یا Left به راحتی یک مسیر سینوسی را می پیماید ، دقیقا مشابه حرکتی که رانندگان Formula1 در دور پیش از شروع مسابقه اصلی برای امتحان چسبندگی اتومبیل ونیز تست لاستیکها وسایر قطعات انجام میدهند. ( حرکت راننده اسپانیایی تیم رنو یعنی فرناندو آلونسو در این خصوص چشمگیرتر از سایرین است . )
این عدد درمورد اتومبیلها حدود 0.6 تا 0.8 ، برای موتورسیکلتها حدود 1.5 ودرمورد قایقها حدود 3.0 می باشد.
ستون دهم : TractionLoss
این عدد عکس العمل وسیله نقلیه را دربرابر گاز و ترمز نشان میدهد . این عدد با میزان چسبندگی وسیله نقلیه به سطح زمین ارتباط مستقیم دارد.
هر چه این عدد بالاتر رود چسبندگی وسیله نقلیه به مسیر بیشتر شده و در نتیجه وسیله نقلیه سریعتر واکنش نشان میدهد. این موضوع به خصوص درمورد اتومبیلها صدق میکند وخط ترمز کوتاهتر میشود وبرعکس هرچه این عدد کاهش یافته وبه صفر نزدیک شود کنترل اتومبیل مشکل شده و در موقع پیچیدن به چپ یا راست به راحتی ازمسیر منحرف میشود.
پیشنهادی های ما برای شما:
دانلود Ford GT TT Black Revel
دانلود تکسچر اسپرت برای ماشین GTA5
دانلود مد جدید مخفیگاه آکاتسوکی برای GTA5
دانلود ماشین Toyota Supra FT v2 برای GTA5
دانلود مدتغییر صداهای بازی GTA5
دانلود ماشین Toyota_Supra_FT_1 برای GTA5
دانلود موتور Krol Taurus برای GTA5
دانلود 2012 Subaru BRZ برای GTA5
دانلود سوزوکی Suzuki Carry Blind Van برای gta5
دانلود ماشین Mercedes-benz G65 2013 برای gta5
این نظر توسط عرفان در تاریخ 1394/09/03 و 15:01 دقیقه ارسال شده است | |||
سلام
من تو یه روز 20تا ماشین به بازی اضافه کردم، ولی ماشین ها خیلی کم پیدا میشه لطفا راهنماییم کنید پاسخ : من چه بدونم |
این نظر توسط پویا در تاریخ 1394/06/12 و 11:34 دقیقه ارسال شده است | |||
سلام ببخشید میشه لینک دانلود برنامه ی HANDLING EDITOR رو بزارید همینجا پاسخ : تو سایت هست |
این نظر توسط سجاد در تاریخ 1394/03/24 و 13:06 دقیقه ارسال شده است | |||
با سلام
1-این بهترین راه وارد کردن مسیر بازی است: ابتدا مود طبیعی شدن تصادف را دانلود کنید چون دارای دکمه ی browse است سپس مسیر بازی را در مود وارد کند بعد مسیر نوشته شده را برای handling editor وارد کنید ودر اخر بنویسید:data/handling.cfg ان شاء اله موفق باشید |
این نظر توسط سجاد در تاریخ 1394/03/20 و 16:47 دقیقه ارسال شده است | |||
عجب سازنده کله پوکی داشته |
این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1393/12/29 و 19:41 دقیقه ارسال شده است | |||
برای اونایی که تو درایو س ریختن:
C:\\Program Files\\Gta SanAndreas\\data\\handling.cfg 100% کار میکنه.«تضمینی» |
این نظر توسط پارسا در تاریخ 1393/10/16 و 11:50 دقیقه ارسال شده است | |||
سلام ببخشید من وقتی می خوام مسیر رو بنویسم دچار مشکل میشم مسیر بازی G:program Files/VNV GAMES/GtaSanAndreasVNV Edition/data/handling.cfg )حالا باید تو مسیر چی بنویسم خواهش میکنم کمکم کنید
پاسخ : اینو من بلد نیستم والا |
این نظر توسط KANAAN در تاریخ 1393/06/07 و 1:16 دقیقه ارسال شده است | |||
نمیشه
میخوام دااخل برنامه اون یارو رو باز کنم مسیررو ارور میده توی درایو cنصب کردم C:\Program Files (x86)\Gta Sanandreas\data حتی اخرش هم اسم اون فایل رو نوشتم نشد هر کاری کردم نشد پاسخ : من خودم تست نکردم نمیدونم |
این نظر توسط محمد در تاریخ 1393/05/26 و 1:11 دقیقه ارسال شده است | |||
اين برنامه برا من نمياد ارور mscomctl.ocx رو ميده يعني چي؟ نوشته مشكل از رجيستره و اين جور چيزا. پاسخ : نمیدونم من تست نکردم تا حالا |
این نظر توسط سینا در تاریخ 1393/05/25 و 12:20 دقیقه ارسال شده است | |||
سلام من ماشین پیکان رو تو جی تی ای 5 خودم ریختم ولی وقتی سوارش میشم کند کار میکنه با بقیه ی ماشین ها اینطور نیست فقط با ماشین های ایرانی یا پر حجم که توش میریزم این کارو میکنه حالا میشه کمکم که چطور اینارو از جی تی ایم پاک کنم ... خواهش میکنم میکنم سریع جوابمو بدید پاسخ : یا باید فایل gta3.img رو عوض کنی یا هم ماشین دیگه ای جایگزین پیکانت کنی |
اطلاعات سایت